پیشنهاد فروش خودرو مدل فراریGTB 488

پیشنهاد فروش خودرو مدل فراریGTB 488

فراریGTB 488 از عملکردی باورنکردنی، هندلینگ بی نظیر، زیبایی و میراثی ارزشمند بهره می برد ولی موتور توربو آن غرشی که از یک فراری انتظار می رود را ندارد.

در واقع، فراریGTB 488 جدید، ماشینی است که جایگزین فراری 458 شده است و 100 اسب بخار بیشتر از آن قدرت دارد. این خودرو می تواند ظرف 8.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و نیروی گرانش را به چالش بکشد.

بررسی خودرو فراریGTB  488-01

این عملکرد فوق العاده است که فراریGTB 488 را شایسته آن می کند که از یک سوپر ماشین به یک هایپر ماشین تبدیل بشود. در نظر داشته باشید که شتاب صفر تا 200 کیلومتر این خودرو از شتاب لامبورگینی آونتادور سوپر ولوسه (با صفر تا 200 بابر با 8.6 ثانیه) هم کمتر است و رقیب سرسختش یعنی لامبورگینی هوراکان (9.9 ثانیه) را نیز از میدان به در می کند.

گفتنی است در مورد سوپر ماشین ها، شتاب صفر تا صد زیاد دقیق نیست چون قوانین فیزیک و جاذبه را به چالش می کشند، با این حال شتاب صفر تا صد فراریGTB 488 فقط 3.0 ثانیه اعلام شده است.

موتور 8 سیلندر میانی و 3.9 لیتری این خودرو 661 اسب بخار نیرو و 760 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و به لطف برخورداری از توربوشارژرها صدای گوشنوازی نیز تولید می کند.

بررسی خودرو فراریGTB  488-02

هر یک از این توبوشارژرها هشت کیلوگرم وزن دارند، در عوض وزن سایر قسمت ها پایین آورده شده است تا وزن کل این خودرو به 1475 کیلوگرم کاهش داده بشود. البته مهندسان کمپانی فراری نگران تأخیر عملکرد توربوشارژرها نیز هستند و معتقدند بدون توربوشارژر هم رسیدن به قدرت بیشتر امکان پذیر بوده است ولی حاصل کار این می شده که وقتی دور موتور به 2000 می رسیده ماشین مانند یک موتورسیکلت احساس می شده است.

مهندسان می گویند برای کاستن از تأخیر توربوشارژر به میزان 60 درصد، فناوری های مختلفی را به کار گرفته اند از جمله توربین جدیدی از جنس تیتانیوم-آلومینید، شارژرهای دوقلو و درزگیر قابل پاک شدن روی هوزینگ کمپرسور.

حاصل کار این شده است که زمان واکنش موتور کم شده است و فقط ظرف مدت 0.8 ثانیه دور موتور به 2000 می رسد و حداکثر گشتاور در اختیارتان قرار می گیرد.

بررسی خودرو فراریGTB  488-03

فراریGTB 488 هنگام حرکت در جاده بسیار سرحال و سرزنده احساس می شود و حتی وقتی چراغ سیستم کنترل کشش و پایداری چشمک می زند ولی باز هم خودرو با عملکردی بالا کار می کند و چیزی را از شما دریغ نمی کند.

شاید خودروهای فراری به این مشهور شده باشند که غرش هایی بی نظیر دارند ولی فراریGTB 488 از این نظر قدری ضعیف است و غرش آن حتی در دور موتور 9000 نیز به پای دیگر محصولات کمپانی فراری نمی رسد.

با این حال این خودرو از جذابیت هایی برخوردار است و پشت درب های عقب فرورفتگی های بزرگی به چشم می خورند که برای رساندن هوا به اینترکولرها و رادیاتورها ضروری هستند. بادشکن های جلو از جنس فیبر کربن و حدود 85 درصد از اجزاء بدنه جدید هستند.

شیب ها و خطوط مواج زیادی روی بدنه به کار رفته اند، حتی دستگیره درب ها نیز به گونه ای طراحی شده است که آیرودینامیک باشند. بادشکن و فلپ های قابل تنظیم در قسمت عقب در کنار دیفیوزر قرار می گیرند و باعث می شوند چسبندگی خودرو به سطح جاده به مقدار زیادی افزایش پیدا کند. فراریGTB 488 به یک سیستم ضد لغزش جانبی (SSC2) نیز مجهز شده است که یکی از بارزترین کارهای تیم طراحی آن محسوب می شود. این سیستم میزان نرمی و خشکی محور جلو و عقب را به صورت اتوماتیک تنظیم می کند تا از بروز جلولغزه یا عقب‌لغزه جلوگیری کند.

با این که فراریGTB 488 بیشتر برای حرکت در پیست مناسب به نظر می رسد ولی هنگام عبور از جاده های پر پیچ و خم نیز عملکردی عالی از خودش نشان می دهد در تمام اوقات حداکثر چسبندگی را دارد. این امر به راننده اجازه می دهد در جاده های کوهستانی با خیالی آسوده پدال گاز را بفشارد و به سرعت های بالا برسد.

موتور میانی این خودرو نیز عملکردی بی نظیر دارد و سواری لذت بخش و باورنکردنی در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

فراریGTB 488 بسیار متوازن و چالاک است. این خودرو سبک و بسیار فرمان پذیر است و در عمل هیچ گاه نیاز پیدا نخواهید کرد پدال گاز را تا آخر بفشارید. این خودرو، سوپر ماشین های موتور میانی را به سطح کاملاً جدیدی از عملکرد می رساند به گونه ای که غرش کم و ضعف های کم بدنه را به راحتی فراموش خواهید کرد.

+ نوشته شده توسط شیما ملکی در پنجشنبه 27 آبان 1395 و ساعت 11:01 |